Stránka 1 z 1

Integrace relace Praha - Kamenice - Benešov

Napsal: 27.3.2019 14:25:46
od Ondřej Kališ
IDSK představila obcím koncept integrace dopravy v relaci Praha - Kamenice - Benešov do PID. Zápis z jednání naleznete v příloze, prosím redaktory o jeho zveřejnění na tram-bus.cz.

Návrh počítá s odklonem linky 337 do Benešova, obsluha Pyšel bude zajištěna navazující linkou 651, na kterou bude možné přestoupit jak z vlaku v Senohrabech, tak z linky 337 v Nespekách. Současně dochází například ke zkrácení souhrnného intervalu do Kamenice o víkendech na 30 min (do Jesenice tak bude interval 15 min), s tím, že i linka 337 by měla být provozována kloubovými autobusy. Mělo by tedy dojít i k výraznému posílení spojení mezi Kamenicí a Benešovem, které je dnes zajišťováno v malém rozsahu linkami SID.

Zároveň dojde ke zkrácení několika linek do Benešova, kde bude nutné přestoupit na jiné linky PID či SID nebo vlaky, rychlíky jsou však v této trase ve špičkách přetížené a nenabízejí dostatečný cestovní komfort. Věřme tedy, že brzy dojde rovněž na integraci rychlíkových linek Vlašim - Benešov - Praha.
Zápis_Kamenice.pdf
(1.15 MiB) Staženo 166 x

Re: Integrace relace Praha - Kamenice - Benešov

Napsal: 30.3.2019 16:52:13
od Vojtěch Kessler
Jsem zvědav, jestli nové kloubové autobusy ČSAD Benešov budou také Mercedesy jako jeho stávající standardní.

Re: Integrace relace Praha - Kamenice - Benešov

Napsal: 2.4.2019 15:27:44
od Ondřej Kališ
Vojtěch Kessler píše:
30.3.2019 16:52:13
Jsem zvědav, jestli nové kloubové autobusy ČSAD Benešov budou také Mercedesy jako jeho stávající standardní.
Uvidíme, hlavně by to na tu dlouhou trasu chtělo něco aspoň trochu pohodlného. U ICOMu bývá nejpravděpodobnější Mercedes nebo Setra. Podle mě, i když beru, že to má zajistit i spojení Praha - Jesenice - Kamenice (kde jezdí hafo krátkých standardů), by byla ideální takováto 15m Setra: https://www.setra-bus.com/cs-cz/vozidla ... s.html?L=1

Pokud už kloubový autobus tak jedině takový, který je koncipován na příměstský provoz, tedy jedině Mercedes Citaro GÜ, který má 48 míst - https://www.mercedes-benz-bus.com/conte ... -07_18.pdf - (oproti např. městskému Conecto G, jež má pouze 40) Odkazovaná Setra S418 však má 57 míst k sezení. A sorry, pokud tu příměstskou linku projektuju až na 90 lidí, tak nechat jich přes polovinu stát není ideální. Kloubové autobusy bych preferoval jen na relace, kde je velký podíl cest na krátkou vzdálenost a mají do značné míry městský charakter - typicky třeba 375. Naopak 337 mi přijde jako typická příměstská linka. ;)

EDIT: Údaje o počtu míst jsem upravil pro verzi s místem na kočárek.

Re: Integrace relace Praha - Kamenice - Benešov

Napsal: 10.4.2019 18:38:48
od Vojtěch Kessler
New Bitmap Image.jpg
Tady je 337 jako standardní ve výhledu.

Re: Integrace relace Praha - Kamenice - Benešov

Napsal: 11.4.2019 8:25:29
od Ondřej Kališ
Vojtěch Kessler píše:
10.4.2019 18:38:48
Tady je 337 jako standardní ve výhledu.
To bych nebral jako úplně směrodatný podklad. :)

Re: Integrace relace Praha - Kamenice - Benešov

Napsal: 17.4.2019 8:56:44
od Ondřej Kališ
IDSK zveřejnila první návrhy jízdních řádů linek PID 651 a 337 po integraci:

https://pid.cz/integrace-benesovska-2019/?tab=2

Re: Integrace relace Praha - Kamenice - Benešov

Napsal: 17.4.2019 19:04:14
od Vojtěch Vilímec
Tohle bych ani nenazýval integrací, jedná se v podstatě jen o prodloužení linky 337. Jízdní řád vypadá velmi pěkně a jsem zvědav, jak dopadne předání licence ČSAD Benešov - kloubáky tam asi nasazovat nebude, co? Zato 651 má pěkně zprasený jízdní řád. Takty jsou dobré, ale čitelnost dost špatná vzhledem k tolika variantám tras. Ale samotného mě nenapadlo, jak to vyřešit lépe :(

Re: Integrace relace Praha - Kamenice - Benešov

Napsal: 17.4.2019 20:38:06
od Ondřej Kališ
Vojtěch Vilímec píše:
17.4.2019 19:04:14
Tohle bych ani nenazýval integrací, jedná se v podstatě jen o prodloužení linky 337. Jízdní řád vypadá velmi pěkně a jsem zvědav, jak dopadne předání licence ČSAD Benešov - kloubáky tam asi nasazovat nebude, co? Zato 651 má pěkně zprasený jízdní řád. Takty jsou dobré, ale čitelnost dost špatná vzhledem k tolika variantám tras. Ale samotného mě nenapadlo, jak to vyřešit lépe :(
Jedná se o dointegrování relace Praha - Kamenice - Benešov, kde byl dosud neefektivní souběh linek PID a SID. Takže o integraci jednoznačně jde. Dochází i k dalším integračním opatřením. Je to změna malého rozsahu, ale rozhodně má charakter integrace. To není úplně věc názoru. ;)

Náhodou, samotné řešení linky 337 z Prahy do Benešova s návaznostmi na linku 651, která současně musí navazovat v Senohrabech, není úplně snadné a podle mě se povedlo docela dobře.

Na 337 mají jezdit kloubáky, pokud jsi to celé četl. Stačí to takto zadat. ČSAD Benešov si je samozřejmě pořídí, když to bude požadavek. Osobně, jak jsem již řekl výše, bych byl spíše pro 15m, protože klouby na takto dlouhou linku nejsou ideální, ale snad se poohlédnou aspoň po nějakém skutečně příměstském kloubovém vozidle, když už. Prozatím sice klouby nemají, ale pokud vím, tak na 337 ani dnes nejezdí, takže se rozhodně nebude jednat o zhoršení, když tam místo Karosy bude jezdit Intouro, naopak kvalita stoupne.

Administrativně změna dopravce není první a Arriva si také přijde k navýšení určitých linek, navíc dostala celou linku 332 až do Neveklova, kde Benešovu sebrala dost výkonů, takže Benešováci jsou v tomto případě na řadě. :)

Re: Integrace relace Praha - Kamenice - Benešov

Napsal: 23.4.2019 20:27:57
od Vojtěch Kessler
Co takhle dvoupatrový autobus, které na některých linkách používá Flixbus? Relativně zdraví lidé by se dostali nahoru. A ti nemocnější by zůstali dole. Každý by měl místo k sezení. U dnešních LE autobusů se jako první plní vyvýšená sedadla vzadu, poté až ta jakoby nízkopodlažní.

Re: Integrace relace Praha - Kamenice - Benešov

Napsal: 24.4.2019 8:17:22
od Ondřej Kališ
Vojtěch Kessler píše:
23.4.2019 20:27:57
Co takhle dvoupatrový autobus, které na některých linkách používá Flixbus? Relativně zdraví lidé by se dostali nahoru. A ti nemocnější by zůstali dole. Každý by měl místo k sezení. U dnešních LE autobusů se jako první plní vyvýšená sedadla vzadu, poté až ta jakoby nízkopodlažní.
To by asi na linkách s větším počtem zastávek vytvářelo určité problémy. :D Ale jinak pro dálkovou dopravu jsou patrové autobusy výbornou alternativou. ;)