Stránka 1 z 1

Špatná svislá přechodná úprava provozu na PK - opět

Napsal: 9.8.2019 18:19:00
od Jiří Staněk
Jak může stát vyžadovat dodržování zákona, když sami lidé, kteří umisťují značení ho neznají? Aktuálně dělám autoškolu a proto mám zákon 361/2000 načtený ve svěží podobě. Díky tomu jsem si okamžitě všiml paradoxu zobrazený na fotce. Co říká zákon a jaká značka je zde naprosto zbytečná?
§ 23

Vjíždění na pozemní komunikaci

(1) Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech jedoucím po pozemní komunikaci nebo organizovanému útvaru chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty jdoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění z účelové pozemní komunikace nebo ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci.
Říká se, že jsme přeznačkovaná země. To je trochu pravda, když místo řádné výuky řidičů musíme na přednost z vyjetí z obytné zóny upozorňovat zcela zbytečnou značkou navíc...
20190809_121139.jpg

Re: Špatná svislá přechodná úprava provozu na PK - opět

Napsal: 9.8.2019 21:21:52
od Ondřej Kališ
Tady mi přijde zejména zcela chybná ta značka obytné zóny, protože tohle jako obytná zóna vůbec nevypadá. Bohužel zejména na místních komunikacích lze vidět kdeco. A ne, nežijeme v centralizovaném systému, kde o všem rozhoduje stát. :P Tohle je kritika na lokální silniční správní úřad. :arrow:

Re: Špatná svislá přechodná úprava provozu na PK - opět

Napsal: 10.8.2019 18:11:29
od Vojtěch Kessler
Jsme přeznačkovaní a přitom u některých mostů chybí jeho číslo a nosnost.

Re: Špatná svislá přechodná úprava provozu na PK - opět

Napsal: 10.8.2019 21:36:32
od Jiří Staněk
Ondřej Kališ píše:
9.8.2019 21:21:52
Tady mi přijde zejména zcela chybná ta značka obytné zóny, protože tohle jako obytná zóna vůbec nevypadá. Bohužel zejména na místních komunikacích lze vidět kdeco. A ne, nežijeme v centralizovaném systému, kde o všem rozhoduje stát. :P Tohle je kritika na lokální silniční správní úřad. :arrow:
Obytná zóna to je, protože pár desítek metrů za fotkou je centrum Č. Kamenice.
To samé je STOP při nájezdu na dálnici v mistě, kde je zúžení. Rychlost 80 v tomto případě nepomůže, neboť tam může vzniknout souvislá jízda vozidel velmi dlouhou dobu. V USA to řeší semafory, jak ale tuhle situaci vyřešit u nás netuším... Snad jen zrušením nájezdu, protože tahle přechodná úprava absolutně nezohledňuje začínající šoféry.

Re: Špatná svislá přechodná úprava provozu na PK - opět

Napsal: 12.8.2019 9:58:02
od Ondřej Kališ
Jiří Staněk píše:
10.8.2019 21:36:32
Obytná zóna to je, protože pár desítek metrů za fotkou je centrum Č. Kamenice.
Obytnou zónu z hlediska pozemních komunikací necharakterizuje, jestli je to někde v centru obce, ale má mít určité stavební a provozní parametry, pokud někam jen prdnu značku, jedná se především o nevhodné vyznačení obytné zóny. V těchto případech pak považuji použití značky dej přednost v jízdě za vhodné, protože řidič by jinak mohl situaci (byť svou chybou) nesprávně vyhodnotit.

Z principu když vyjíždíš ze skutečné obytné zóny, tak by ti mělo na první pohled dojít, že budeš dávat přednost, protože se zcela mění charakter komunikace.

Obecně jde spíš o častý problém, že dopravní značky jsou použity v případech, pro něž nejsou určeny a správně by to silniční správní úřad neměl nikdy schválit. Obdobná situace nastává velmi často např. v případě vyznačení cyklostezky na komunikaci, která normové parametry cyklostezky ani zdaleka nesplňuje, ale vzhledem k naší
[Offtopic]
- v Evropě prakticky unikátní -
právní úpravě nutí cyklistu jet po souběžné komunikaci (resp. chodníku), která k tomu účelu vůbec není stavěná.

[Offtopic]
Nájezd na dálnici se značkou STOP je zcela jiný případ. Mohu souhlasit, že by tam mohlo být třeba nějaké upozornění o problematičtějším nájezdu na dálnici, nicméně uzavírat komunikaci jen proto, je pitomost. Podle mé zkušenosti tyto nájezdy reálně nezpůsobují tak zásadní problémy. Pokud bys to chtěl řešit, musel bys nejprve zrušit všechny úrovňové křižovatky na zatížených silnicích I. třídy, kde se dopravní situace většinou o hodně horší a odbočuje se tam i doleva, což na dálnici odpadá.